Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Czeladzi
Zarząd Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Czeladzi ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:
Główny Księgowy
Wymiar etatu: 1
Adres Spółdzielni:
Czeladzka Spółdzielnia Mieszkaniowa
ul. Szpitalna 9A
41-250 Czeladź
Miejsce wykonywania pracy:
Czeladź
1. Wymagania związane ze stanowiskiem:
• posiadanie obywatelstwa polskiego,
• posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia,
• stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na proponowanym stanowisku,
• wykształcenie wyższe ekonomiczne z zakresu finansów, ekonomii lub rachunkowości,
• co najmniej 5 - letni staż pracy w zawodzie, w tym co najmniej 3 – letni na stanowisku Głównego Księgowego, Zastępcy Głównego Księgowego lub Samodzielnego Księgowego. Preferowane doświadczenie w księgowości spółdzielni mieszkaniowej,
• znajomość przepisów prawnych z zakresu: ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy z dnia 16 wrzesień 1982 r. Prawo spółdzielcze, oraz inne przepisy prawne dotyczące funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowej,
• znajomość prawnych i ekonomicznych aspektów funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowej,
• znajomość zasad rachunkowości, prawa podatkowego, prawa pracy oraz aktualnych regulacji ZUS,
• znajomość procesów finansowo-księgowych i sprawozdawczych VAT, CIT, PIT, itp.,
• umiejętność zarządzania, kierowania zespołem, podejmowania decyzji, współpracy w zespole,
• otwartość, obiektywność, terminowość, dokładność, komunikatywność, dyskrecja, wykazywanie inicjatywy,
• umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywanie założeń.
2. Zakres obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego:
• prowadzenie księgowości w spółdzielni, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości i przepisami prawa podatkowego,
• nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
• sporządzanie raportów na potrzeby Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów i bilansów,
• opracowywanie planów przychodów i kosztów na poszczególne lata,
• bieżące analizowanie wykonania planu,
• dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
• dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
• nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,
• prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych,
• sporządzanie deklaracji na podatki lokalne (od nieruchomości) i kontrola terminowego regulowania zobowiązań z tytułu podatków lokalnych,
• nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
• nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
• współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustra-tor, audytorzy i inne),
• reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej,
• przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,
• przygotowywanie przelewów w systemie bankowym,
• współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
• prowadzenie projektów wewnętrznych mających na celu usprawnienie procesów i procedur wewnątrz działu księgowości,
• bieżące analizowanie regulaminów obowiązujących w spółce pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
• opracowanie niezbędnych regulaminów dotyczących funkcjonowania spółdzielni zgodnie z obowiązującym prawodawstwem,
• wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Spółdzielni oraz organy nadzorujące.
3. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
• list motywacyjny,
• CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
• kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
• kserokopię świadectw pracy dokumentujących posiadanie wymaganego okresu zatrudnienia w księgowości,
• oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo umyślne oraz o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu i obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów i za przestępstwo skarbowe,
• oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. A Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. UE L 119 z dnia 04.05.2016 r.). oraz z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko Głównego Księgowego.
4. To oferujemy:
• Stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
• Samodzielne stanowisko pracy
• Przyjazną atmosferę w profesjonalnym zespole
• Niezbędne narzędzia pracy
• Szkolenia
5. Forma aplikacji:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Szpitalnej 9A w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO w Czeladzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej” lub drogą elektroniczną na adres mailowy: kadry@czsm.czeladz.pl do dnia 06.10.2023 r.