1)prowadzenie kasy wpłaty i wypłaty, na podstawie źródłowych dochodów kasowych zatwierdzonych do wypłaty oraz przechowywanie gotówki zgodnie z przyjętymi standardami,
2)dokonywanie wypłat na podstawie zatwierdzonych dowodów (list płac, list świadczeń i zasiłków dla podopiecznych MOPS, not uznaniowych, delegacji, rozliczeń, zaliczki),
3)rozpoznawanie i przyjmowanie prawdziwych, autentycznych, aktualnie ważnych banknotów i monet,
4)podejmowanie gotówki z banku na pokrycie określonych wydatków przestrzegając obowiązujących przepisów w zakresie ochrony wartości pieniężnych,
5)zwracanie niepodjętej w terminie gotówki do kasy banku, jeżeli jej wartość przekracza stan pogotowia kasowego,
6)codzienne sporządzanie raportów kasowych, zgodnie z zasadami rachunkowości,
7)kontrolowanie zgodności rzeczywistego stanu gotówki w kasie z raportem kasowym,
8)prowadzenie ewidencji przyjętych depozytów,
9)składanie zapotrzebowania na książeczki czeków gotówkowych w banku oraz ich potwierdzanie,
10)bieżące prowadzenie druków ścisłego zarachowania: czeków gotówkowych
i rozrachunkowych, druków KP,
11)rozliczanie kwitariuszy przychodowych,
12)składanie zapotrzebowania na poszczególne rodzaje tych druków, ewidencjonowanie ich, wydawanie oraz rozliczanie,
13)anulowanie mylnie wystawionych wypłat, pokwitowań oraz czeków zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
14)należyte zabezpieczenie kasy po zakończeniu pracy poprzez zamknięcie oraz sprawdzenie stanu gotówki w dniu następnym przed otwarciem kasy,
15)przestrzeganie zasad transportu pieniędzy wpłacanych i pobieranych z banku zgodnie z zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie zasad ochrony wartości pieniężnych państwowych jednostek organizacyjnych.