Osoba zatrudniona na ww. stanowisku pracy będzie odpowiedzialna za:
1) rejestracja pojazdów, w tym:
a) wydawanie dowodów rejestracyjnych,
b) wydawanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
2) czasowa rejestracja pojazdów, w tym:
a) wydawanie pozwoleń czasowych,
b) wydawanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych,
3) odmowa rejestracji pojazdów,
4) wyrejestrowywanie pojazdów na wniosek właściciela lub z urzędu,
5) czasowe wycofanie pojazdów z ruchu,
6) legalizacja tablic rejestracyjnych,
7) wydawanie trzeciej tablicy rejestracyjnej na bagażnik samochodowy,
8) wydawanie wtórników dokumentów komunikacyjnych i tablic rejestracyjnych,
9)  przekazywanie do centralnej ewidencji pojazdów odpowiednich danych i informacji
(np.  zgłoszenie sprzedaży pojazdu, zastawy rejestrowe, zajęcia komornicze),
10) dokonywanie adnotacji w dowodach rejestracyjnych pojazdu (np.: gaz, hak, L, TAXI itp.)  oraz ich wykreślanie,
11) z wrot zatrzymanego przez Policję dowodu rejestracyjnego / pozwolenia czasowego,
12) wydawanie decyzji o nadaniu numerów identyfikacyjnych pojazdów oraz wydawanie decyzji na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej,
13) kierowanie pojazdów na badania techniczne,
14) wprowadzanie   danych   o   zmianach   konstrukcyjnych   lub   innych   zmianach powodujących   zmianę   charakterystyki   lub   opisu   zamieszczonych     w   dowodzie rejestracyjnym,
15) wysyłanie   zapytań   o   potwierdzenie   zgodności   danych   o   pojazdach   do   innych wydziałów komunikacji z terenu całego kraju,
16) wprowadzanie i przesyłanie pocztą elektroniczną do PWPW S.A. danych niezbędnych do wydawania dokumentów rejestracyjnych pojazdów,
17)   podejmowanie czynności dotyczących nakładania kar pieniężnych za naruszenie obowiązku zawiadomienia o nabyciu, zbyciu i rejestracji pojazdu,
18) przygotowanie i wysyłanie pism z zakresu prowadzonych spraw,
19)  prowadzenie archiwum rejestracji i oznaczania pojazdów.