Tutaj możesz dokonać szczegółowych ustawień w zakresie plików cookies innych niż niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Ustawiając
poszczególne narzędzia jako włączone, godzisz się, by informacje przez nie gromadzone były przetwarzane przez administratora tej strony, jak
również przez dostawców narzędzi zewnętrznych na zasadach opisanych szczegółowo w
polityce prywatności i polityce cookies.
Strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji.
Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych,
marketingowych i społecznościowych. Informacje gromadzone za pośrednictwem tych plików cookies przetwarzane są również przez
dostawców narzędzi zewnętrznych. Wybierając „Dostosuj ustawienia” możesz sprawdzić, jakie informacje wykorzystujemy oraz
skonfigurować wybrane ustawienia.
Pracodawca prosi o wypełnienie formularza w zewnętrznym systemie do którego zostaniesz przekierowany(a) po kliknięciu w poniższy przycisk:
Kontynuuj aplikowanie
Zakres czynności:
A) Przed rozpoczęciem turnusu do obowiązku pielęgniarki/ ratownika medycznego należy:
1. Wzięcie udziału w zebraniu przedwyjazdowym rodziców, zanotowanie ewentualnych uwag odnośnie stanu zdrowia niektórych uczestników.
2. Przygotowanie podręcznej apteczki podróżnej na czas trwania turnusu.
3. Otoczenie opieką dzieci i młodzieży w czasie podróży.
B) Bezpośrednio po przybyciu na placówkę do obowiązku pielęgniarki/ ratownika medycznego należy:
1. Niezwłocznie po przyjeździe do ośrodka dokonanie przeglądu higienicznego dzieci (młodzieży).
1. Urządzenie izolatki, gabinetu lekarskiego, ewentualne uzupełnienie apteczki.
2. Udział we wstępnym przeglądzie lekarskim uczestników i personelu placówki.
3. Sprawdzenie stanu sanitarnego obiektu, otoczenia, urządzeń higienicznych, zaopatrzenia w wodę i bloku żywieniowego.
C) W czasie trwania turnusu do obowiązków pielęgniarki/ ratownika medycznego należy:
1. Codzienne sprawdzanie czystości pomieszczeń i otoczenia, a w szczególności: kuchni, magazynów żywnościowych, sypialni oraz urządzeń sanitarno-higienicznych: ubikacji, łazienek, śmietników.
2. Codzienne sprawdzanie higieny osobistej (szczególnie uczestników zaniedbanych pod względem higienicznym) oraz okresowe przeglądy czystości wszystkich dzieci.
3. Nadzór (przy współudziale wychowawców) nad myciem dzieci, zwłaszcza codziennym myciem zębów i nóg, myciem rąk przed każdym posiłkiem oraz kąpielą.
4. Dopilnowanie higieny osobistej dziewcząt w okresie miesiączki i spowodowanie zorganizowania dla nich kącika higieny osobistej.
5. Przeprowadzenie odwszawiania w razie stwierdzenia wszawicy.
6. Nadzór higieniczny nad realizacją regulaminu dnia dla uczestników.
7. Zwrócenie uwagi na dzieci moczące się w nocy.
8. Branie udziału w wycieczkach dzieci (młodzieży).
9. Obserwowanie dzieci w czasie gier ruchowych, ćwiczeń fizycznych itp.
10. Asystowanie przy plażowaniu i kąpieli dzieci i młodzieży.
11. Branie udziału w układaniu jadłospisu.
12. Śledzenie higieny żywienia (zalecone diety), zmywania i czystości naczyń, codzienna kontrola gotowanej wody do picia ew. innych napojów przechowywanych w specjalnych naczyniach, (kontrola przechowywania przez kuchnię próbek żywności).
13. Otoczenie opieką chorych w izolatce: wykonywanie zleceń lekarskich, dbanie o łóżko i naczynia chorego, wykonywanie czynności pielęgniarskich, pomoc w myciu chorych, karmieniu i kontrolowaniu diet, niedopuszczanie do izolatki dzieci zdrowych (niekontrolowanie odwiedziny chorych itp.).
14. Konwojowanie chorych dzieci (młodzieży) do lekarza, szpitala.
15. Odwiedzanie chorych w szpitalu, informowanie się o stanie ich zdrowia i przekazywanie tych wiadomości kierownikowi placówki i lekarzowi.
16. Składanie codziennego raportu lekarzowi placówki i kierownikowi o stanie zdrowia uczestników oraz o wszystkich uchybieniach i higienie otoczenia.
17. Branie udziału w opracowaniu wytycznych do regulaminu dnia i rozkładu zajęć.
18. Przypominanie dzieciom i młodzieży o higienie osobistej.
19. Prowadzenie z personelem i uczestnikami pogadanek mobilizujących do utrzymania odpowiedniego poziomu higieny, zorganizowanie współzawodnictwa poszczególnych grup w utrzymaniu czystości.
20. Prowadzenie dokumentacji zdrowotnej placówki zgodnie z wytycznymi.
D) Po zakończeniu turnusu do obowiązków pielęgniarki/ ratownika medycznego należy:
1. Przekazanie po zakończeniu turnusu kierownikowi lub organizatorowi placówki wszelkiej dokumentacji w zakresie zdrowia i higieny uczestników placówki.
2. Otoczenie opieką dzieci (młodzieży) w podróży powrotnej.