PRACOWNIK SOCJALNY

2025-06-05 ID OFERTY: 1067597
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 1.Świadczenie pracy socjalnej. 2.Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych. 3.Dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń. 4.Udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe. 5.Pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe. 6.Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej. 7.Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajani niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych. 8.Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów oraz skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie konsekwencji ubóstwa. 9.Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mających trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin. 10.Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia. 11.Inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych. 12.Kierowanie się przy wykonywaniu zadań zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia. 13.Przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność. 14.Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy. 15.Udzielanie porad osobom i rodzinom z problemem alkoholowym oraz współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 16.Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny. 17.Przeciwdziałanie zjawisku przemocy domowej poprzez: 1)współpracę z Zespołem Interdyscyplinarnym w gminie Grabówka oraz innymi podmiotami realizującymi zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej, 2)udział w pracach grup diagnostyczno-pomocowych powołanych przez Zespół Interdyscyplinarny w gminie Grabówka i współpraca z ich członkami, 3)podejmowanie działań interwencyjnych w środowisku dotkniętym/zagrożonym przemocą domową, 4)wszczęcie procedury ,,Niebieskiej Karty poprzez wypełnienie formularza ,,Niebieska Karta w przypadku powzięcia w toku prowadzonych czynności służbowych lub zawodowych podejrzenia stosowania przemocy wobec osób doznających przemocy domowej lub w wyniku zgłoszenia dokonanego przez świadka przemocy domowej; 5)zapewnienie ochrony dziecku w razie zagrożenia jego życia lub zdrowia w związku z przemocą domową. 18.Przyjmowanie wniosków o udzielenie pomocy w formach realizowanych przez OPS na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz innych ustaw. 19.Kompletowanie i opracowywanie dokumentacji przewidzianej obowiązującymi przepisami niezbędnej do przyznania danego świadczenia oraz opracowywanie planu pomocy i działań na rzecz osoby lub rodziny. 20.Rzetelne, prawidłowe, pełne i terminowe przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w przypadkach przewidzianych przepisami prawa. 21.Sporządzanie projektów pism wynikających z prowadzonego postępowania oraz pism dotyczących spraw indywidualnych (m.in. odpowiedzi na pisma dla innych instytucji). 22.Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej polegających na świadczeniu pracy socjalnej na rzecz rodziny przeżywającej trudności opiekuńczo-wychowawcze, w tym wnioskowaniu do Kierownika o przydzielenie asystenta rodziny. 23.Współpraca z organizacjami społecznymi i pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz osobami fizycznymi, fundacjami i innymi podmiotami w realizacji świadczeń na rzecz osób/rodzin potrzebujących ich wsparcia. 24.Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów. 25.Organizowanie różnorodnych form pomocy, a także udział w rozwijaniu infrastruktury odpowiadającej zmieniającym się potrzebom społecznym. 26.Samodoskonalenie w zakresie poszukiwania nowatorskich rozwiązań kierowanych do osób i rodzin. 27.Sporządzania sprawozdań i analiz zleconych przez kierownika. 28.Prowadzenie dokumentacji i wykonywanie czynności kancelaryjnych zgodnie z obowiązującą w OPS instrukcją kancelaryjną.

Strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji.

Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych, marketingowych i społecznościowych. Informacje gromadzone za pośrednictwem tych plików cookies przetwarzane są również przez dostawców narzędzi zewnętrznych. Wybierając „Dostosuj ustawienia” możesz sprawdzić, jakie informacje wykorzystujemy oraz skonfigurować wybrane ustawienia.

Czy wyrażasz zgodę na korzystanie z innych niż niezbędne plików cookies na zasadach opisanych w
polityce prywatności i plików cookies?